March 28, 2025
License for carrying out electricity supply
In Russian | In English | In Uzbek (original text) |
1.Название лицензии:
Лицензия на осуществление деятельности по электроснабжению |
1.License name:
License for carrying out electricity supply activities |
1. Лизенция номи:
Электр таъминоти фаолиятини амалга ошириш учун лицензия |
2. Подвиды лицензируемой деятельности:
Деятельность по электроснабжению |
2. Sub-types of licensed activities:
Electricity supply activities |
2. Лицензияланадиган фаолиятнинг кичик тури:
Электр таъминоти фаолияти . |
3. Категория заявителей:
Юридическое лицо |
3. Аpplicant category:
Legal entity |
3. Ариза берувчилар тоифаси:
Юридик шахс |
4. Лицензирующий орган:
Агентство по развитию и регулированию рынка энергетики (далее – Регулятор)
|
4. Licensing Authority:
Agency for Energy Market Development and Regulation (hereinafter referred to as the Regulator) |
4. Лицензияловчи орган:
Энергетика бозорини ривожлантириш ва тартибга солиш агентлиги (кейинги ўринларда — Регулятор) |
5.Документы, необходимые для получения лицензии:
а) Заявление; в заявлении указываются следующие сведения: наименование юридического лица, организационно-правовая форма, фамилия, имя и отчество руководителя, почтовый адрес, адрес электронной почты (при наличии), номер телефона, адрес осуществления деятельности, наименование обслуживающего банка и банковский счет, идентификационный номер налогоплательщика (ИНН), лицензируемый вид деятельности, причина заполнения заявления (получение новой лицензии, переоформление), согласие соискателя лицензии на соблюдение лицензионных требований и условий; б) сведения о материально-технической базе заявителя, в том числе о бухгалтерском учете, информационных системах и программном обеспечении, необходимых для осуществления деятельности; в) финансовая отчетность за последние три года или для заявителей, начавших деятельность в течение последних трех лет; г) бизнес-план, охватывающий не менее трех лет для работы в секторе электроэнергетики; д) формы договоров, заключаемых заявителем на поставку электрической энергии потребителям; е) финансовая гарантия, в том числе банковская, способности уплачивать ежегодный периодический лицензионный сбор. |
5. Documents required to obtain a license:
a) Application; the application shall contain the following information: name of the legal entity, legal form, surname, first name and patronymic of the head, postal address, e-mail address (if any), telephone number, address of the activity, name of the servicing bank and bank account, taxpayer identification number (TIN), licensed type of activity, reason for completing the application (obtaining a new license, reissuance), consent of the license applicant to comply with license requirements and conditions; b) information on the applicant’s material and technical resources, including accounting, information systems and software available for the implementation of the activity; c) financial statements for the last three years or for applicants who have started their activities within the last three years; d) a business plan covering at least three years for activities in the field of electric power; e) forms of contracts concluded by the applicant for the supply of electricity to consumers; f) financial guarantees, including a bank guarantee, on the availability of the ability to pay the annual periodic fee for the license fee.
|
5. Лицензияни олиш учун такдим килинадиган хужжатлар:
а) ариза; аризада қуйидаги маълумотлар кўрсатилади: юридик шахснинг номи, ташкилий-ҳуқуқий шакли, раҳбарнинг фамилияси, исми ва отасининг исми, почта манзили, электрон почтаси (мавжуд бўлса), телефон рақами, фаолиятни амалга ошириш манзили, хизмат кўрсатувчи банк номи ва банк ҳисобварағи, солиқ тўловчининг идентификация рақами (СТИР), фаолиятнинг лицензияланаётган тури, ариза тўлдириш сабаби (янги лицензия олиш, қайта расмийлаштириш), лицензия талабгорининг лицензия талаблари ва шартларига риоя қилишга розилиги; б) талабгорга тегишли бўлган моддий-техник ресурслар, шу жумладан, ҳисоб-китоб, ахборот тизимлари ва фаолиятни амалга ошириш учун мавжуд дастурий таъминот тўғрисидаги маълумот; в) сўнгги уч йил учун ёки сўнгги уч йил ичида фаолият бошлаган талабгорларнинг молиявий ҳисоботлари; г) электр энергетикаси соҳасида фаолият юритиш учун камида уч йилни қамраб олувчи бизнес-режа; д) талабгорнинг истеъмолчиларни электр энергияси таъминоти юзасидан тузадиган шартнома шакллари; е) лицензия тўловининг йиллик даврий йиғимини тўлаш имкониятининг мавжудлиги юзасидан молиявий кафолат, шу жумладан, банк кафолати.
|
6. Размер сбора, уплачиваемого за рассмотрение заявления:
2-кратный размер базовой расчетной величины |
6. Amount of the fee payable for reviewing the application:
2 basic calculation value
|
6. Аризани куриб чикиш учун туланадиган йиғим микдори:
Базавий ҳисоблаш миқдорининг 2 баравари |
7. Размер государственной пошлины за выдачу лицензии:
30-кратный размер базовой расчетной величины |
7.The amount of the state duty for the issuance of a license:
30 basic calculation value |
7. Лицензия берилганлиги учун давлат божи микдори:
Базавий ҳисоблаш миқдорининг 30 баравари |
8.Сроки рассмотрения заявления:
15 рабочих дней |
8.Deadline for consideration of the application:
15 working days |
8. Аризани куриб чикиш муддатлари:
15 иш куни |
9.Требования и условия лицензии:
I.Общие требования и условия получения лицензии: а) лицензиат осуществляет свою деятельность в соответствии с законодательными актами; б) закупать электроэнергию экономически выгодным способом; в) обязанность уведомлять всех потребителей о возмещении ущерба, а также разрабатывать и представлять Регулятору для утверждения порядок рассмотрения таких требований и возмещения ущерба; г) предоставление социальных услуг в соответствии с законодательными актами. II. Особые требования и условия лицензии: Права и обязанности лицензиата: а) права: закупка электроэнергии у лицензированных производителей и других поставщиков на основе двусторонних договоров; Поставка электроэнергии уполномоченным потребителям по согласованным ценам; б) обязательства: поставлять электрическую энергию потребителям, уполномоченным в качестве уполномоченных поставщиков и не имеющим возможности выбора поставщика, по тарифу, установленному Регулятором на основании типовых договоров; обеспечить, чтобы тарифы, установленные назначенным поставщиком, не подразумевали перекрестного субсидирования между потребителями или категориями потребителей; обеспечение того, чтобы тарифы и цены не повышались и не снижались в результате перекрестного субсидирования. 2. Отдельная отчетность: вести отдельную финансовую отчетность по деятельности по поставке электроэнергии от других видов деятельности; подготовка финансовой отчетности в соответствии с международными или местными стандартами финансовой отчетности. 3. Смена поставщика: обучать сотрудников применению правил и процедур в отношении права потребителей на смену поставщика; в полной мере сотрудничать с другим поставщиком в процессе смены поставщиков и не задерживать и не препятствовать этому процессу без оснований. 4. Защита прав потребителей: предоставление ответственного сотрудника в рабочее время для реагирования на жалобы потребителей; информировать потребителей об информационной службе, созданной для приема их жалоб или сообщений о любых инцидентах через веб-сайт, почтовый адрес, номер телефона, номер факса и адрес электронной почты; информирование потребителей не менее чем за 30 рабочих дней о любых изменениях действующих или регулируемых тарифов и условий поставки. Если потребители не согласны с новыми условиями, они имеют право расторгнуть договор поставки электроэнергии; обеспечение удобства дополнительных пакетов услуг для потребителей; размещать на своем сайте информацию о типовом договоре поставки электроэнергии, тарифах и других платежах, утвержденных Кабинетом Министров; установить на своем сайте калькулятор для расчета стоимости электроэнергии, обеспечив удобство процесса расчета; уведомить потребителей не менее чем за шестьдесят рабочих дней до истечения срока действия договора поставки; информирование потребителей о процессе смены поставщика. 5.Предоставление информации: предоставлять информацию и отчеты, запрашиваемые посредством запроса регулятора, в течение пяти рабочих дней со дня получения запроса; ежегодно представлять в Регулятор отчеты о деятельности по распределению электрической энергии, соблюдении лицензионных требований и условий; уведомлять Регулятора об изменениях в случае внесения изменений в сведения, представленные при подаче заявления на получение лицензии; утверждение аудитором и представление Регулятору в течение трех месяцев после окончания финансового года финансовой отчетности, подготовленной в соответствии с Национальными стандартами бухгалтерской отчетности и Международными стандартами финансовой отчетности; предоставление периодических данных в соответствии с порядком представления отчетности, публикуемым регулятором. |
9. License Requirements and Conditions:
I.General requirements and conditions of the license: a) the licensee shall operate in accordance with the legislative acts; b) purchase electricity in an economically reasonable way; c) the obligation to notify all consumers of compensation for losses and to develop and submit to the Regulator for approval a procedure for considering such claims and compensation; d) the provision of social services in accordance with the legislative acts. II. Specific requirements and conditions of the license: Rights and obligations of the licensee: a) rights: to purchase electricity from licensed producers and other suppliers on the basis of bilateral agreements; to provide electricity to authorized consumers at agreed prices; b) obligations: to provide electricity to authorized consumers who do not have the opportunity to choose a supplier as a designated supplier at a tariff established by the Regulator on the basis of model contracts; as a designated supplier to ensure that tariffs set do not involve any cross-subsidies between consumers or categories of consumers; ensure that tariffs and prices are not increased or decreased as a result of any cross-subsidies. 2. Separate reporting maintenance: maintaining separate financial reporting for electricity supply activities from other activities; preparation of financial statements in accordance with international or domestic financial reporting standards. 3. Supplier change: Training employees on the application of the rules and procedures for consumers’ rights to changing a supplier; Fully cooperating with the other supplier during the process of changing suppliers and not unreasonably delaying or obstructing this process. 4. Protecting consumer rights: Providing a responsible employee during business hours to respond to consumer complaints; Informing consumers of the information service established to receive their complaints or reports of any incidents via a website, postal address, telephone number, fax and e-mail address; Notifying consumers at least 30 business days in advance of any changes to the current or planned tariffs and the terms of supply. If consumers object to the new terms, they have the right to terminate the electricity supply contract; Ensuring that additional service packages are convenient for consumers; publishing information on the model electricity supply contract, tariffs and other fees approved by the Cabinet of Ministers on its website; to install a calculator for calculating the price of electricity on its website, to facilitate the calculation process; notify consumers at least sixty working days before the expiration of the supply contract; informing consumers about the process of supplier change. 5. The provision of information shall: provide information and reports requested through the Regulator’s request within five working days from the date of receipt of the request; submit annual reports to the Regulator on electricity distribution activities, compliance with license requirements and conditions; notify the Regulator of any changes in the information submitted when applying for a license; approval by the auditor and submission to the Regulator within three months after the end of the financial year of financial statements prepared in accordance with the National Accounting Standards and International Financial Reporting Standards; Provision of periodic data in accordance with the reporting procedure published by the Regulator.
|
9.Лицензия талаблари ва шартлари:
I. Лицензиянинг умумий талаб ва шартлари: а) лицензиат қонунчилик ҳужжатларига мувофиқ фаолият юритиш; б) электр энергиясини иқтисодий жиҳатдан мақбул тарзда сотиб олиш; в) барча истеъмолчиларни зарарни қоплаш тўғрисида хабардор қилиш мажбурияти ва бундай даъволар ва компенсацияларни кўриб чиқиш тартибини ишлаб чиқиш ва Регуляторга тасдиқлаш учун тақдим этиш; г) қонунчилик ҳужжатларига мувофиқ ижтимоий хизматлар кўрсатиш. II. Лицензиянинг алоҳида талаб ва шартлари: Лицензиатнинг ҳуқуқ ва мажбуриятлари: а) ҳуқуқлари: икки томонлама шартнома асосида лицензияланган ишлаб чиқарувчилардан ва бошқа таъминотчилардан электр энергиясини сотиб олиш; ваколатли истеъмолчиларга электр энергияси таъминотини келишилган нархлар асосида амалга ошириш; б) мажбуриятлари: тайинланган таъминотчи сифатида ваколатли ва таъминотчини танлаш имкониятига эга бўлмаган истеъмолчиларга намунавий шартномалар асосида Регулятор томонидан белгиланган тариф бўйича электр энергияси таъминотини амалга ошириш; тайинланган таъминотчи сифатида белгиланган тарифларни истеъмолчилар ёки истеъмолчилар тоифалари ўртасида ҳеч қандай ўзаро кесишма субсидияни ўз ичига олмаслигини таъминлаш; тарифларни ва нархларни ҳар қандай ўзаро кесишма субсидия натижасида оширилмаслиги ёки камайтирилмаслигини таъминлаш. Алоҳида ҳисобот юритиш: электр таъминоти фаолияти учун бошқа фаолиятидан алоҳида молиявий ҳисобот юритиш; халқаро ёки маҳаллий молиявий ҳисобот стандартларига мувофиқ молиявий ҳисоботларни тайёрлаш. Таъминотчининг ўзгариши: ходимларига истеъмолчи- ларнинг таъминотчини ўзгартириш ҳуқуқлари бўйича қоидалар ва тартибларни қўллаш юзасидан таълим бериш; таъминотчини ўзгартириш жараёнида бошқа таъминотчи билан тўлиқ ҳамкорлик қилиш ва бу жараённи асоссиз кечиктирмаслик ёки унга тўсқинлик қилмаслик. Истеъмолчиларнинг ҳуқуқларини ҳимоя қилиш: истеъмолчиларнинг мурожаатларига жавоб бериш учун иш соатларида масъул ходимни таъминлаш; истеъмолчиларни веб-сайт, почта манзили, телефон рақами, факс ва электрон почта манзили орқали уларнинг шикоятлари ёки ҳар қандай ҳодиса тўғрисидаги хабарларини олиш учун ташкил этилган ахборот хизмати ҳақида хабардор қилиш; амалдаги тарифлар ёки тартибга солинадиган тарифлар ва таъминотнинг шартларидаги ҳар қандай ўзгартиришлар ҳақида камида 30 иш куни олдин истеъмолчиларни хабардор қилиш. Агар истеъмолчилар янги шартларни қабул қилишга қарши бўлсалар, улар электр таъминоти шартномасини бекор қилиш ҳуқуқига эга; қўшимча хизматлар пакетларини истеъмолчилар учун қулай бўлишини таъминлаш; ўз веб-сайтида Вазирлар Маҳкамаси томонидан тасдиқланган электр энергиясининг таъминоти намунавий шартномаси, тарифлар ва бошқа тўловлар тўғрисида ахборотларни эълон қилиш; ўз веб-сайтида электр энергиясининг нархини ҳисоблаш учун калькулятор ўрнатиш, ҳисоб-китоб жараёнини қулайлаштиришни таъминлаш; истеъмолчиларни таъминот шартномасининг амал қилиш муддати тугашидан камида олтмиш иш куни олдин хабардор қилиш; истеъмолчиларни таъминотчи алмаштириш жараёни тўғрисида хабардор қилиш. 5. Маълумотларни тақдим этиш: Регулятор сўровномаси орқали сўралган ахборот ва ҳисоботларни сўровнома қабул қилинган кундан бошлаб беш иш куни ичида тақдим этиш; ҳар йили электр энергиясини тақсимлаш фаолияти, лицензия талаблари ва шартларига риоя этилиши тўғрисидаги ҳисоботларни Регуляторга тақдим этиш; лицензия олиш учун ариза бериш пайтида тақдим этилган маълумотларга ўзгартиришлар киритилган тақдирда, Регуляторни ўзгартиришлар тўғрисида хабардор қилиш; молиявий йил тугаши билан уч ой ичида Бухгалтерия ҳисоботи миллий стандартлари ва Халқаро молиявий ҳисобот стандартларига мувофиқ тайёрланган молиявий ҳисоботларни аудитор томонидан тасдиқлаш ва Регуляторга тақдим этиш; Регулятор томонидан эълон қилинадиган ҳисобот топшириш тартибига мувофиқ даврий маълумотларни тақдим этиш. |
10. Органы, согласующие выдачу лицензии:
а) Министерство энергетики Республики Узбекистан б) Министерство экономики и финансов Республики Узбекистан; в) Комитет Республики Узбекистан по развитию конкуренции и защите прав потребителей.
|
10. Bodies to be agreed upon when issuing a license:
a) Ministry of Energy of the Republic of Uzbekistan b) Ministry of Economy and Finance of the Republic of Uzbekistan; c) Committee of the Republic of Uzbekistan for Development of Competition and Protection of Consumer Rights.
|
10. Лицензия беришда келишиладиган
органлар: а) Ўзбекистон Республикаси Энергетика вазирлиги б) Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт ва молия вазирлиги; в) Ўзбекистон Республикаси Рақобатни ривожлантириш ва истеъмолчилар ҳуқуқларини ҳимоя қилиш қўмитаси.
|
11. Срок действия лицензии:
Неограниченный |
11. Validity period of the license:
Unlimited |
11. Лицензиянинг амал килиш муддати:
Чекланмаган
|